Zaskočila vás nepríjemná situácia, keď vaša tlačiareň Brother nechce akceptovať vložený toner TN-247 alebo TN-243 a vy kvôli tomu nemôžete tlačiť? V tomto článku sa dozviete, ako vašu tlačiareň ihneď sprevádzkovať a ako zaistiť, aby sa tento problém už nikdy neopakoval.
S riešením problému či s výberom správneho tonera Brother radi poradíme
Nie ste si istí, či sa tento problém týka vašej tlačiarne? Máte s týmito tonermi či tlačiarňami iný problém? So všetkým vám radi poradíme a opäť urobíme z vašej tlačiarne spoľahlivého pomocníka. Napíšte nám, radi odpovieme.
U tonerov TN-247 a TN-243 vo farebných tlačiarňach Brother sa najčastejšie môžete stretnúť s dvoma problémami:
Ak vám aj po výmene tonera zostáva na displeji tlačiarne svietiť hlásenie Vymeň toner (Replace toner) alebo Málo tonera (Toner low), pravdepodobne nedošlo k správnemu vynulovaniu počítadla tonera po jeho vložení.
Na vynulovanie počítadla používajú tlačiarne Brother tzv. reseter (resetovacie koliesko) na tonerovej kazete, ktorý môžete manuálne nastaviť do východiskovej polohy. Tu je podrobný návod, ako na to:
Popísaný problém sa až na výnimky týka kompatibilných tonerov, ktoré z nejakého dôvodu nemajú správne nastavený reseter.
Aby ste sa do budúcna týmto problémom vyhli, odporúčame používať spoľahlivejšie tonery – či už originálne tonery TN-247 alebo TN-243 (sú však výrazne drahšie) alebo prémiové renovované tonery TN-247 (za výhodnejšiu cenu).
Renovované tonery sú vyrábané z prázdnych originálnych tonerov a okrem správneho resetera majú aj originálny čip, s ktorým predídete aj druhému najčastejšiemu problému s tonermi Brother TN-243 a TN-247.
Na tento problém môžete naraziť nielen po vložení nového tonera do tlačiarne, ale aj počas jeho používania. Prejavuje sa tak, že tlačiareň naraz nie je schopná vložený toner identifikovať a zobrazí tieto hlásenia:
Pri multifunkčných tlačiarňach s veľkým displejom môžete naraziť na rozšírený popis uvedených hlásení. Napríklad:
CHYBA: TLAČIAREŇ
Zásobník čierneho tonera je nesprávne nainštalovaný, nainštalujte ho znova.
Nedá sa rozpoznať
Vložte tonerovú kazetu späť.
Prečo tieto hlásenia tlačiareň zobrazuje? Na vine je väčšinou problém s čipom na toneri, ktorý prestal fungovať. Stáva sa to najmä u čipov neoriginálnych.
Tu je rýchle riešenie trochu komplikovanejšie. Najprv skúste toner, ktorý chybu spôsobil, vybrať z tlačiarne a fotovalca a nainštalovať ho znova. Ak bol problém spôsobený zlým kontaktom medzi čipom a čítačkou čipov v tlačiarni, pomôže to.
Nefunkčný čip môžete tiež nahradiť, a to pokojne za kus z použitého tonera rovnakej farby, ktorý v tlačiarni predtým fungoval. Ideálny je čip z originálneho tonera.
Pokiaľ použijete čip z originálneho tonera, majte na pamäti, že je o niečo tenší a je potrebné ho do slotu vložiť tak, aby kontaktná plôška bola na rovnakej úrovni, ako prípade neoriginálneho čipu (napríklad ho podlepte hrubšou obojstrannou páskou).
Ďalšou možnosťou je výmena nefunkčného tonera za iný. Odporúčame používať renovované tonery TN-247, ktoré majú originálne čipy a sú otestované. Tieto chyby sa im teda úplne vyhýbajú.
Aj tento problém sa týka takmer výhradne kompatibilných tonerov. Tie totiž obsahujú menej spoľahlivé čipy, ktoré často nevydržia celú životnosť tonera.
Ak nechcete riskovať zastavenie tlačiarne v tú najmenej vhodnú dobu, riešením je použitie tonerov s kvalitnými čipmi. To môžu býť napríklad originálne tonery TN-247 alebo TN-243, pri ktorých máte vždy istotu najvyššej kvality. Tá je ale vykúpená veľmi vysokou obstarávacou cenou.
Cenovo dostupnejšie sú potom renovované tonery TN-247, ktoré sú vyrábané z prázdnych originálnych tonerov a tiež obsahujú originálne čipy. Vďaka nim sa podobným chybám úplne vyhnete.
Nie ste si istí, či sa tento problém týka vašej tlačiarne? Máte s týmito tonermi či tlačiarňami iný problém? So všetkým vám radi poradíme a opäť urobíme z vašej tlačiarne spoľahlivého pomocníka. Napíšte nám, radi odpovieme.