Upozornila vás vaša tlačiareň na to, že ste do nej vložili neoriginálny toner alebo náplň? Vysvetlíme vám, prečo tomu tak je a či je to v poriadku, alebo sa jedná o vadu tonera či náplne.
Ak tlačiareň normálne funguje, v nasledujúcich prípadoch nemusíte hláseniu venovať žiadnu pozornosť a môžete sa bez obáv pustiť do tlače:
Cieľom tohto hlásenia je upozorniť vás na to, že ste do tlačiarne vložili neoriginálny toner či náplň.
V prípade niektorých tlačiarní (napríklad Epson, Kyocera...) bude nutné v nastavení tlačiarne povoliť použitie neoriginálnych tonerov či náplní. V prípade niektorých tlačiarní OKI, je možné použitie neoriginálnych tonerov povoliť postupom, ktorý nájdete v článku Ako obísť upozornenie na neoriginálny toner v tlačiarňach OKI.
Možno si poviete, že upozornenie je zbytočné. Existujú však situácie, keď sa majitelia tlačiarne domnievajú, že zakúpili originálny toner. V tomto prípade je upozornenie tlačiarne veľmi užitočné a môže vás upozorniť na prípadný falzifikát originálneho tonera.
Často ide aj o výsledok dohody výrobcov tlačiarní a výrobcov neoriginálnych čipov, ktorej cieľom je to, aby boli originálne a neoriginálne tonery jasne odlíšené. Toto hlásenie na stránke stavu spotrebného materiálu nijako neovplyvňuje chod tlačiarne a tá v tomto ohľade funguje rovnako ako s originálnymi tonermi.
Tlačiareň vás na použitie neoriginálnych tonerov upozorní aj v prípade použitia tonerov bez čipu, alebo s prázdnym originálnym čipom.
Tonery bez čipu je možné používať v niektorých tlačiarňach Canon. Po vložení takého tonera nie je tlačiareň schopná vložený toner identifikovať, a preto zobrazí chybovú hlášku o toneri, že používate tonerovú kazetu inej spoločnosti alebo falzifikát. Toto hlásenie sa v tlačiarni objaví po vložení týchto tonerov:
V prípade týchto tonerov stačí toto upozornenie potvrdiť stlačením tlačidla OK a tlačiareň bude ďalej tlačiť.
Niektoré tonery bez čipu vyžadujú aby ste na ne pred vložením do tlačiarne nainštalovali čip z prázdneho originálneho tonera. Bez neho ich tlačiareň neakceptuje. Po nainštalovaní čipu bude tlačiareň zobrazovať hlásenie o použití prázdneho alebo falšovaného tonera, ale bude ďalej tlačiť. Príkladom týchto tonerov sú:
Čo ale robiť v prípade, že hlásenie nezmizne, tlačiareň netlačí, prípadne sa dokonca pridá ešte iná chyba? Potom môže ísť o chybu čipu na toneri a jeho výmena môže situáciu vyriešiť.
Problém môže byť spôsobený aj aktualizáciou firmware tlačiarne, ktorým výrobca neoriginálne tonery a náplne zablokuje. Tento typ aktualizácie pravidelne vydáva spoločnosť HP, Lexmark a v poslednej dobe aj Brother. Pre tieto prípady odporúčame automatické aktualizácie firmware tlačiarní preventívne vypnúť.
Ak nový firmware vašu tlačiareň zablokuje, je nutné vymeniť neoriginálne tonery za tonery s aktuálnym čipom, alebo za originálne tonery či náplne. Spravidla do niekoľkých týždňov sa potom na trhu objavia neoriginálne tonery s novými čipmi, ktoré s novým firmware budú fungovať.